Friday 26 May 2017

Bercuti Ke Pulau Payar , Kedah

Assalamualaikum wbt & Salam Ramadan..

Harini.. Alhamdulillah.. Dipanjangkan usia kita untuk bersama-sama menghayati bulan Ramadhan untuk kali ini.. Semoga kita semua memperoleh keberkatan sepanjang bulan yang mulia ini..

Untuk makluman sekalian alam, buat masa ni, mood nak menulis blog dah semakin tipis.. Tak dapat dikenalpasti puncanya.. Mungkin kesibukan kerja membuatkan masa agak terhad untuk menulis cerita yang adakalanya ok jugak.. Tapi ada kalanya mengarut-ngarut.. 

Tu diaa.. Sampai dah..

Berbekalkan kekuatan memori, harini ada sikit mood nak story hal Pulau Payar. Baru-baru ni aku ke Pulau Langkawi.. Untuk ketenangan jiwa bersama famili aku.. Bukan nak cerita pasai Langkawi sebab ramai sangat yang dah story hal Pulau Langkawi ni.. Hari ni aku nak story sikit untuk sapa-sapa yang ada planning nak ke Pulau Payar, Kedah..

Okey.. Untuk info, Pulau Payar di kepunyaan Negeri Kedah dan bersempadanan dengan Penang.. Lebih kurang kalau naik feri dari Penang untuk ke Pulau Langkawi, akan melalui Pulau Payar. Pulau Payar ni pulau yang cantik ala-ala Pulau Manukan di Sabah.. Dengan air yang jernih ibarat kaca, dapatlah kita bersnokeling bersama-sama ikan-ikan.. Yang bestnya, boleh menyelam dengan anak ikan jerung.. Serius tak tipu..

Sedikit info untuk ke Pulau Payar jika kita dari Pulau Langkawi:

1. Sebaik sampai Langkawi, masa check-in hotel, boleh tanya reception.. Ttg pakej ke Pulau Payar.. Kebiasaanya hotel boleh uruskan. Cuma harga berbeza.. Mcm aku, harga yang aku dapat RM130/dewasa.. Tu pun puas memujuk staff hotel.. Hahaha.. Patutnya RM140 katanya.. Tapi aku dok survey, memang lingkungan tu rate nya sebab sebelum pi ke Langkawi, aku ada wasap 2-3 orang ejen ke Pulau Payar, memang mcm tu la rate nya.. Pakej RM130 tu termasuk pick-up kat hotel, feri ke Pulau Payar, set lunch, hantar balik hotel termasuk peralatan snorkeling nanti.. Berbaloi tak? Bagi aku okey la.. Seharian kita di pulau kannnn.. Dah bayar untuk ke Pulau Payar? Okey..  Next..

2. Pagi2 esok jam 8.30 hangpa kena tunggu di Lobi Hotel.. Pihak hotel akan bagi satu sticker untuk ditempek di baju untuk tujuan memudahkan team van / bas yang akan pick-up kita dihotel. Driver akan masuk lobi hotel dan tanya kita nanti.. Jom naik bas / van..

Sticker.. tempek ja lah kat baju..

Susah hati nampak mem aku.. Dina cool..

3. Sampai di Jeti Kuah.. Tapi bukan Jeti yang nak pi balik Kuala Perlis tu.. Dia ke atas sikit.. Sampai situ, ada 1 team akan panggil kita dan bagi tagging gelang.. Pastu, dia bagi jugak kupon makan.. Tunggu lah sampai semua yang nak pi sampai kat Jeti tu dulu.. Sambil kita menikmati view yang cantik jugak kat situ..



Menuju ke Feri

4. Tiba masa.. Jom naik feri.. Feri nya besaq.. Boleh muatkan lebih kurang 200 penumpang rasa aku.. Macam feri Kuala Perlis - Pulau Langkawi.. Ok la kan.. Perjalanan dari jeti Kuah ke Pulau Payar lebih kurang 1 jam 30 minit.. Lama jugak la.. Masa dalam feri, staf feri akan bagi kat kita jaket keselamatan.. Untuk keselamatan sepanjang perjalanan dan jugak tujuan snorkeling sekali.

5. Ok. Sampai di Pulau Payar.. Feri tak dibenarkan parking kat jeti.. Dia berenti jauh sikit.. Pastu ada satu bot transit yang akan bawak kita ke jeti. Bot tu sempoi ja.. Mcm rakit moden.. Huhu.. Tapi sat ja perjalanan ke jeti.. Dalam 1-2 minit saja.. Jangan risau kepada sapa yang takut.. 

Ni lah yang aku kata rakit moden tu.. Huhu
Lebih kurang jarak feri ke jeti

6. Sampai jeti, kita akan diberikan taklimat oleh otai laut a.k.a beach boy.. Tentang perkara yang dilarang dan yang boleh dibuat. Pulau Payar ni pulau yang dikawalselia oleh Jabatan Laut.. Tak ada pun penghuni di situ.. Bekalan ayaq pun takdak.. Depa guna ayaq laut ja sebagai ayaq paip depa.. Jadi, jangan lupa.. sebelum mai, sila bawaklah ayaq mineral 2-3 botol untuk bilas badan selepas aktiviti snorkeling.. Selesai ja taklimat, jom kita snorkeling.. Sila dapatkan peralatan untuk snorkeling dahulu..

7. Untuk makluman, ada 2 syarikat yang menguruskan aktiviti di Pulau Payar ni.. Syarikat yang aku ambil ni Coral Island.. Yang lagi satu tu Langkawi Coral.. Yang Langkawi Coral tu lebih mahal kos nya sebab makanan disediakan secara buffet.. Dan tempat dia pun lebih eksekutif..

Ni lah yang aku kata eksekutif sikit tu.. Jarak tak jauh pun

8. Kebiasaannya, dalam jam 11.00am tu kita snorkeling.. Sampailah jam 2.45pm.. Sebab jam 3.00pm kena siap sedia dah untuk balik.. Jadi, lebih kurang 3-4 jam lah kita boleh snorkeling termasuk makan. Makan tu memang dah disediakan.. Nak snorkeling - makan - snorkeling balik pun boleh.. Takdak masalah..

9. Oklah nooo.. Banyak dah bercerita.. Selamat menikmati hidupan marin yang cantik.. Memang berbaloi.. Best jugak Pulau Payar ni.. Nak pi Sabah, banyak modai sangat.. Kat sini pun ok..

Secara kesimpulannya, aktiviti di Pulau Payar ni memang menarik selain daripada dok shopping di Pulau Langkawi saja noooo.. Boleh try..

Selamat Bersnorkeling..  Layan dulu gambaq yang sempat di snap..





Kawasan makan
Aku dah ngantuk daaa.. 

Hellooo.. Hai..

Laluan jalan kaki dari jeti ke pantai

Naik rakit untuk balik.. Bye-bye Payar Island

27 comments:

HENRIETTA FERNANDO said...

Halo,

Adakah anda sedang mencari pinjaman? Pinjaman peribadi, pinjaman rumah, pinjaman kereta, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang dan lain-lain jenis pinjaman. Adakah anda telah dinafikan pinjaman oleh bank atau institusi kewangan atas sebarang sebab? Cari tidak lebih lagi kerana kami berada di sini untuk membantu anda dari segi kewangan. Kami menawarkan pinjaman yang dijamin kepada perniagaan dan individu dalam kadar faedah yang rendah dan kadar faedah yang berpatutan sebanyak 2%. Sekiranya berminat, e-mel kepada kami hari ini untuk memohon dan mendapatkan pinjaman segera.
Tiada cek kredit diperlukan, 100% dijamin.

E-mel kami: (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

Unknown said...

adakah anda memerlukan pinjaman tulen untuk tujuan perniagaan atau membayar hutang anda hubungi Encik Kellie Wilson sekarang untuk pinjaman tulen melalui e-mel: Oceanicfinance113@gmail.com atau +1 (267) 725-7570

HENRIETTA FERNANDO said...

Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda serius memerlukan pinjaman kecemasan untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda dalam hutang? Ini adalah peluang anda untuk mencapai hasrat anda, kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan semua jenis kredit dengan faedah 2% untuk maklumat lanjut sila hubungi kami melalui e-mel (henriettafernandoloanfirm@gmail.com)

frank queens said...

Halo,
Kami adalah Pertubuhan Kristian yang dibentuk untuk membantu orang yang memerlukan
membantu, seperti bantuan kewangan. Jadi jika anda melalui kewangan
kesukaran atau kekurangan kewangan, dan anda perlukan
dana untuk
memulakan perniagaan anda sendiri, atau anda memerlukan pinjaman untuk menyelesaikannya
hutang atau bayar
bil, mulakan dengan baik, atau anda merasa sukar untuk melakukannya
dapatkan pinjaman modal dari bank tempatan, hubungi kami hari ini
sama dengan e-mel
frankqueens64@gmail.com atau whatsapp +2349057770649 untuk Alkitab mengatakan: "" Lukas 11:10 Setiap orang
meminta menerima, dan dia yang mencari mencari, dan kepada siapa yang mengetuk, pintu
akan dibuka. "Jadi, jangan biarkan peluang ini meluluskan anda sebagai
Yesus adalah hari yang sama, hari ini dan selama-lamanya
untuk orang yang berfikiran serius dan takut kepada Tuhan.
Kami mengesyorkan supaya anda melengkapkan dan mengembalikan butiran di bawah ..
Nama awak: ______________________
Alamat anda: ____________________
Negara awak: ____________________
Pekerjaan anda: __________________
Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: ______________
Tempoh Pinjaman: ____________________
Pendapatan bulanan: __________________
Nombor Telefon Bimbit: ________________
Adakah anda memohon pinjaman sebelum: ________________
Jika anda telah memohon pinjaman sebelum ini, di mana anda dilayan dengan jujur?
di mana anda akan menemui syarikat? ...

Bertindak cepat dan keluar dari tekanan kewangan, kekeliruan dan ketidakselesaan
hubungi franca Perbadanan Pinjaman Hari ini melalui e-mel di alamat berikut:
frankqueens64@gmail.com atau whatsapp + 2349057770649.Anda harus dirawat dengan yang terbaik dari kami
sumber sehingga anda dapat memindahkan dana ini ke dalam akaun anda, dan
respons cepat dan cepat anda menentukan berapa pantas yang anda harus terima
pinjaman anda. Tanpa sebarang kelewatan Terapkan untuk anda
pinjaman terbaik dan mudah di sini
bersama kami. Sila e-mel ke laman web ini di Via
e-mel: frankqueens64@gmail.com atau whatsapp +2349057770649
Yang ikhlas
Balas oleh REV Frank Queens OF SAN GIOVANNI diberkati

Muhammad Tayyab J. said...

I cannot speak your language, but your post is great.
Also, Please check out my game Traffic Racer .
Thanks

Muhammad Tayyab J. said...

I cannot speak your language, but your post is great.
Also, Please check out my game Traffic Racer .
Thanks

Unknown said...

ANDA MEMILIKI PENAWARAN PINJAMAN URGENT APLIKAT SEKARANG.
     (Franklinsloans37@gmail.com)

Adakah anda sedang mencari pinjaman perniagaan? pinjaman peribadi, pinjaman rumah, kereta
pinjaman, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang, pinjaman tidak bercagar, usaha
modal, dsb .. Atau adakah anda telah menolak pinjaman oleh bank atau a
institusi kewangan untuk sebarang sebab. Kami adalah pemberi pinjaman swasta, pinjaman
kepada perniagaan dan individu dalam kadar faedah rendah dan berpatutan
Kadar faedah 4%. jika Berminat dengan pinjaman? Hubungi kami hari ini di
(Franklinsloans37@gmail.com) dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
Adakah anda memerlukan pinjaman segera atau bantuan kewangan lain?

Kami menawarkan semua jenis pinjaman pada kadar dua peratus (4%). e-mel kami sekarang
melalui: Franklinsloans37@gmail.com dengan maklumat berikut

nama penuh
tarikh lahir::
negara:
pekerjaan:
jumlah pinjaman:
tempoh pinjaman:
tujuan pinjaman:
pendapatan bulanan:

E-mel kepada kami sekarang melalui (Franklinsloans37@gmail.com)
WhatsApp: +19292227880
Salam
Mr.Williams Henry Franklin.
Ketua Pengiklan
WILLIAMS LOANS LTD.
grgrg

anonimous said...


Saya jumpa syarikat pinjaman ini di Facebook dan saya menghubungi e-mel yang saya lihat dan tiba-tiba saya telah diluluskan pinjaman sebanyak $ 60,000 sehingga saya tidak percaya semua ini dapat berfungsi sehingga saya dikreditkan $ 60,000usd Saya akan memberi nasihat kepada sesiapa yang memerlukan daripada pinjaman untuk menghubungi syarikat pinjaman ini untuk bantuan pinjaman ini adalah e-mel syarikat [ F E D E R A L O A N @ G M A I L . C O M ] .or whatsapp atau panggilan + 1 8 4 5 7 3 1 5 7 1 6.

JERRY said...

Assalamualaikum, saya JERRY ANDI sangat gembira kerana saya mendapat pinjaman kedua dari Anthony Yuliana Lenders dan kali ini saya mendapat pinjaman sebanyak Rp 330 juta setelah saya meminta untuk membuat bayaran untuk biaya insurans dan bayaran transfer saya, semua pujian yang dialamatkan kepada ALLAH, saya mendapat pinjaman sebesar Rp 330 juta dari Anthony Yuliana Lender agar ALLAH memberkati mereka semua, nasihat saya kepada mereka yang mencari pinjaman di situs ini sehingga mereka harus berhati-hati karena ada banyak peminjam pinjaman palsu , Anthony Yuliana Lenders adalah salah satu pinjaman peminjam terbaik dalam talian untuk pinjaman 100%, hubungi
(anthony.yulianalender@gmail.com)
BBM INVITE ((E37F9BCC))
atau whatsapp +1 (437) 7000827
email me{jerryandi843@gmail.com}

JERRY said...

Assalamualaikum, saya JERRY ANDI sangat gembira kerana saya mendapat pinjaman kedua dari Anthony Yuliana Lenders dan kali ini saya mendapat pinjaman sebanyak Rp 330 juta setelah saya meminta untuk membuat bayaran untuk biaya insurans dan bayaran transfer saya, semua pujian yang dialamatkan kepada ALLAH, saya mendapat pinjaman sebesar Rp 330 juta dari Anthony Yuliana Lender agar ALLAH memberkati mereka semua, nasihat saya kepada mereka yang mencari pinjaman di situs ini sehingga mereka harus berhati-hati karena ada banyak peminjam pinjaman palsu , Anthony Yuliana Lenders adalah salah satu pinjaman peminjam terbaik dalam talian untuk pinjaman 100%, hubungi
(anthony.yulianalender@gmail.com)
BBM INVITE ((E37F9BCC))
atau whatsapp +1 (437) 7000827
email me{jerryandi843@gmail.com}

JERRY said...

Assalamualaikum, saya JERRY ANDI sangat gembira kerana saya mendapat pinjaman kedua dari Anthony Yuliana Lenders dan kali ini saya mendapat pinjaman sebanyak Rp 330 juta setelah saya meminta untuk membuat bayaran untuk biaya insurans dan bayaran transfer saya, semua pujian yang dialamatkan kepada ALLAH, saya mendapat pinjaman sebesar Rp 330 juta dari Anthony Yuliana Lender agar ALLAH memberkati mereka semua, nasihat saya kepada mereka yang mencari pinjaman di situs ini sehingga mereka harus berhati-hati karena ada banyak peminjam pinjaman palsu , Anthony Yuliana Lenders adalah salah satu pinjaman peminjam terbaik dalam talian untuk pinjaman 100%, hubungi
(anthony.yulianalender@gmail.com)
BBM INVITE ((E37F9BCC))
atau whatsapp +1 (437) 7000827
email me{jerryandi843@gmail.com}

teddy lisa said...

lihat situs web @ aasimahaadilaahmed.loanfirm.site
Direktur hubungi whatsapp ..... +447456405237
Bergabunglah dengan Instagram @
Aasimahaadilaahmed.loanfirm
Twitter; aasimhaloanfirm

Halo semuanya, saya Teddy Liza, yang sekarang tinggal di Indonesia, saya menikah dengan dua anak dan saya terjebak dalam urusan sejak November 2018 dan saya perlu bantuan membayar tagihan saya untuk merawat anak saya. Saya mencoba mencari pinjaman dari berbagai perusahaan pinjaman, baik perusahaan swasta tetapi tidak pernah berhasil, dan kredit saya ditolak oleh sebagian besar bank. Tetapi seperti yang Tuhan inginkan, saya dikenalkan kepada seorang wanita yang memberikan pinjaman pribadi oleh seorang teman bernama Mrs. Enny dan saya mendapat pinjaman sebesar Rp 750.000.000. Syukurlah hari ini untuk hidup saya, saya sekarang adalah pemilik bisnis yang baik dan anak-anak sekarang. Sayangnya, jika Anda ingin mendapatkan pinjaman pribadi untuk membayar hutang dan memulai bisnis baru dengan tingkat kredit sangat rendah 1% dan rencana dan jadwal pembayaran yang lebih baik, silakan hubungi AASIMAHA ADILA AMHED LOAN FIRM, yang menawarkan semua jenis pinjaman kepada individu dan perusahaan dan saya juga ingin Tuhan memberkati lagi. Anda dapat mengumpulkan aplikasi Anda ke departemen (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com) atau Anda dapat menghubungi saya melalui: teddyliza2020@gmail.com untuk bukti pengiriman kepada saya.
lihat situs web @ aasimahaadilaahmed.loanfirm.site

Mohammad Ismali said...

kesaksian nyata dan kabar baik !!!

Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.com
dan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

SHARON LOGAN said...

Nama saya SHARON LOGAN, saya dari Washington, DCUSA, Saya ingin menggunakan media ini untuk menulis kepada orang-orang di internet yang memerlukan pinjaman sebenar, bahawa jika anda memerlukan pinjaman tanpa ditipu memohon dari syarikat pinjaman karina roland adalah syarikat yang tepat untuk memohon dari saya seorang guru yang saya ditipu 2 kali oleh sebuah syarikat palsu yang kerang menjadi peminjam tetapi pada akhirnya akan scammed, tetapi sekarang saya tidak lagi bimbang kerana karina ronad telah membantu saya jadi jika anda memerlukan pinjaman segera untuk melakukan apa-apa projek atau perniagaan syarikat ini akan meletakkan senyuman ke wajah anda saya juga telah memperkenalkan kebanyakan kawan-kawan saya ke syarikat ini dan hanya 2 kawan saya memberitahu saya mereka telah menerima pinjaman ada salah seorang kawan saya menerima pinjaman $ 39,000.00 dolar dan yang lain rakan saya menerima jumlah $ 65,000.00 dolar supaya sesiapa yang memerlukan pinjaman atas talian dikenakan dari syarikat ini dan anda akan memberi jaminan, kerana syarikat ini sangat membantu dan Tuhan akan terus menggunakannya untuk membantu orang yang memerlukan pinjaman. Jika anda memerlukan pinjaman dalam talian yang memohon dari syarikat ini dan hubungi mereka melalui cara ini alamat email karinarolandloancompany@gmail.com atau whatsapp hanya 1 (312) 8721-592 dan juga anda boleh menghubungi saya melalui e-mel sharonlogan023@gmail.com untuk maklumat lebih lanjut, terima kasih semua.

Unknown said...

Saya perlukan pinjaman

Anda sangat memerlukan pinjaman? Kami menawarkan pinjaman untuk
Pihak yang berminat dengan niat mencari pinjaman. Anda
Serius memerlukan pinjaman segera? Anda berada di
Tempat yang betul. Kami memberi pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, dan nilai
Minimum 2000.00 € kepada nilai maksimum EUR 40,000,000.00, hubungi kami
Memohon pinjaman untuk kadar faedah 2% yang rendah pada akaun anda
Permintaan dan masalah kewangan. Hubungi - hari melalui e-mel:
philipmorganloanservice00@gmail.com

Isi maklumat ini

Nama penuh:
Negara: United Kingdom
Nombor telefon:
Jumlah pinjaman diperlukan:
Tempoh Pinjaman:
Pendapatan bulanan:
Alamat:

Terima kasih dan kami sedang menunggu jawapan anda

Syarikat Pinjaman Philip Morgan.

Perkhidmatan Pinjaman / Kewangan.

ROSLIZA ZAIDI said...

Saya membawa kabar baik kepada anda semua warganegara Malaysia di platform ini, ALLAH telah benar-benar setia kepada saya dan seluruh rumah saya telah selamat sejak Mei 2019, kesaksian saya dan berita baik saya seperti ini, Nama saya Rosliza Binti Mohd Zaidi, saya tinggal di blok No 49 B 2 Felda Semencu 81900 Kota Tinggi Johor, saya seorang pemasar dan penasihat perniagaan di syarikat yang saya bekerja, Suami saya dan saya ingin menggunakan platform ini untuk memaklumkan semua ini. Platform ini adalah untuk mereka yang memerlukan dan mencari pinjaman yang ikhlas untuk berhati-hati kerana internet dan blog penuh dengan syarikat pinjaman palsu dan penipuan yang hanya di sini untuk merobek anda dari wang susah payah anda.

Suami saya dan saya berada dalam hutang besar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman dalam talian untuk membayar hutang kami dan kami menghubungi syarikat pinjaman dari Singapura yang pada Disember 2018, dan kami ditipu oleh pemilik syarikat dengan meminta kami untuk Bayar banyak bayaran yang kami bayar dan akhirnya kami tidak mendapat pinjaman, kami kehilangan kira-kira RM7,685 kepada sebuah syarikat pinjaman palsu di Singapura kerana kami memohon pinjaman sebanyak RM 250,000 dan dengan semua yuran yang kami bayar, kami tidak mendapat pinjaman dan suami saya dan saya sangat kecewa dan saya dipecat dari pekerjaan saya di syarikat tempat saya bekerja kerana saya juga mengambil pinjaman dari syarikat yang saya bekerja dan kita bangkrut dan bosan dengan kehidupan.

Kami berdoa kepada ALLAH untuk bantuan ilahi dan ALLAH mengarahkan kita kepada seorang hamba dan pada hari yang setia ini 20 Mei 2019, saya sedang melayari internet apabila saya dapat mencari keterangan seorang wanita dengan nama Fadzilah Binti dari Alor Setar, bagaimana ALLAH menukar kehidupan kewangannya melalui syarikat pinjaman yang dia minta saya menghubungi Puan Gonzalez dan dia memperkenalkan saya kepada Puan Mariela Gonzalez dan dia memberi saya keberanian dan saya memohon pinjaman dari Puan Mariela dan akhirnya dia membantu saya mendapatkan pinjaman di syarikat dan saya mendapat jumlah yang tepat saya memohon dan saya sangat gembira.

 Saya juga ingin menggunakan peluang ini untuk memberi nasihat kepada rakan-rakan saya bahawa jika anda memerlukan pinjaman tulen asli dan ingin mendapatkan pinjaman cepat pada kadar faedah 2%, sila mendaftar melalui Puan Mariela Gonzalez melalui e-mel: (marielagonzalezloan@gmail.com). Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini, (roslizamohdz@gmail.com). untuk maklumat lanjut.

ALLAH memberkati kamu semua!
Terima kasih.

Angga Annisa said...

Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

Detail Kontak Penuh:

Perusahaan: ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM (ISKANDAR LENDERS)
Email: {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

Alamat Facebook: {www.facebook.com/iskandar.lesteri.7}
Website: {iskandarlestari.wordpress.com}

TESTIMONI OLEH
Penerima Manfaat: Angga Annisa
Email: {anggaannisa1979@gmail.com}
Twitter: [@AnggaAnnisa1]

Moga Bestari said...

ADAKAH ANDA MASIH TERTANYA-TANYA DI MANA UNTUK MENDAPATKAN PINJAMAN TULEN???
Di mana dan bagaimana untuk mencari syarikat yang tulen untuk mendapatkan pinjaman kekal satu cabaran besar kerana terdapat begitu banyak pemberi pinjaman palsu dalam talian. Saya juga mempunyai ketakutan dan saya ditipu oleh pemberi pinjaman palsu pada masa lalu sehingga rakan saya memperkenalkan saya kepada Syarikat yang tulen yang dipanggil pinjaman Imperial. Tetapi di sini adalah penyelesaian. Pada mulanya saya fikir ia adalah semua jenaka sehingga saya menerima mesej daripada Bank saya selepas 3 hari menghantar permohonan saya bahawa wang itu benar-benar dipindahkan ke akaun bank saya. Saya terkejut untuk mendapatkan pinjaman tanpa tekanan. Tiada kos tersembunyi, tiada cagaran yang diperlukan, tiada kertas kerja yang terlalu banyak. Jika anda ingin mendapatkan pinjaman tulen, hubungi e-mel mereka dengan segera (imperialincorporated1@gmail.com) saya berkongsi maklumat ini di sini kerana saya tidak boleh menyimpannya kepada diri saya sendiri. Saya berjanji anda, anda akan kembali ke sini untuk memberitahu kesaksian anda sendiri dan berterima kasih kepada saya kemudian. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman segera, hubungi mereka sekarang dan anda akan gembira anda lakukan. Anda boleh menghubungi saya e-mel jika anda memerlukan maklumat lanjut daripada saya bagaimana untuk mendapatkan pinjaman daripada mereka melalui moga228811@gmail.com

MRS KABU LAYU said...

Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi pinjaman yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada wanita yang kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan. ,

Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan telah ditipu oleh 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemiutang dalam talian sah dengan kredit dan ia tidak akan menambah kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk meminta saya kawan-kawan untuk mendapatkan nasihat mengenai bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah mengenai seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

Saya memohon pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan adalah mudah tanpa tekanan dan semua penyediaan dilakukan melalui pemindahan kredit, kerana ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan . Pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan 900 juta. Saya sangat gembira kerana Allah akhirnya menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan hati saya.

Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup saya adil, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Cik Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651- 243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda. Nama saya Kabu Layu, anda boleh hubungi saya untuk rujukan lanjut
melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)
Terima kasih kepada anda semua.

Siti Aminah said...

Hello, nama saya Siti Aminah dari Indonesia, sila Saya mencadangkan semua orang di sini perlu berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih orang-orang yang sebenar di syarikat pinjaman palsu. Saya telah scammed oleh 4 pemberi pinjaman pinjaman yang berbeza, saya kehilangan wang yang banyak kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat daripada seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman pinjaman asal dan sebuah syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya sebanyak 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang daripada 24 jam Tanpa sebarang tekanan dan pada Kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya amat terkejut apabila menyemak akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman saya diminta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa apa-apa kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang ramai boleh mendapatkan pinjaman mudah tanpa tekanan daripada ibu Alicia Radu

Saya mahu anda percaya Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat berguna dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda mesti mengira diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda ingin membuat pinjaman bank, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat hubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu orang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

aditya.aulia139@gmail.com said...

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
BBM INVITE:::[D8980E0B]

Unknown said...

Do you understand there is a 12 word sentence you can tell your man... that will induce intense emotions of love and impulsive appeal for you deep within his heart?

Because deep inside these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's impulse to love, admire and care for you with all his heart...

12 Words Who Fuel A Man's Desire Instinct

This impulse is so hardwired into a man's mind that it will drive him to try harder than before to to be the best lover he can be.

As a matter of fact, triggering this all-powerful impulse is absolutely important to having the best possible relationship with your man that the instance you send your man a "Secret Signal"...

...You'll instantly notice him open his mind and heart to you in such a way he's never expressed before and he will see you as the only woman in the galaxy who has ever truly interested him.

Anonymous said...

byk nya scammer dlm blog awak

unknown said...

kerja kosong part time
idea bisnes
part time sambilan

osman said...

Hello semua,
Nama saya Mr, Rugare Sim. Saya tinggal di Belanda dan saya seorang yang bahagia hari ini? dan saya memberitahu diri saya bahawa mana-mana pemberi pinjaman yang menyelamatkan saya dan keluarga saya dari keadaan buruk kami, saya akan merujuk kepada mana-mana orang yang mencari pinjaman kepadanya, dia memberikan kebahagiaan kepada saya dan keluarga saya, saya memerlukan pinjaman sebanyak € 300,000.00 untuk memulakan hidup saya secara keseluruhan kerana saya seorang Bapa tunggal dengan 2 anak saya bertemu dengan pemberi pinjaman lelaki yang jujur ​​dan takut kepada Allah yang menolong saya dengan pinjaman sebanyak € 300,000.00, dia adalah orang yang takut kepada Allah, jika anda memerlukan pinjaman dan anda akan membayar balik pinjaman sila hubungi dia memberitahunya bahawa (Mr, Rugare Sim) merujuk anda kepadanya. Hubungi Encik, Mohamed Careen melalui e-mel: (arabloanfirmserves@gmail.com)


BORANG MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN
Nama pertama......
Nama tengah.....
2) Jantina: ………
3) Jumlah Pinjaman Yang Diperlukan: ………
4) Tempoh Pinjaman: ………
5) Negara: ………
6) Alamat Rumah: ………
7) Nombor Mudah Alih: ………
8) Alamat e-mel ..........
9) Pendapatan Bulanan: ………………….
10) Pekerjaan: ………………………
11) Laman web manakah anda di sini mengenai ………………….
Terima kasih dan salam mesra.
E-mel arabloanfirmserves@gmail.com

annaa said...

Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Mr dalton untuk memberikan saya pinjaman bernilai $43000. Saya telah ditipu dalam beberapa percubaan untuk mendapatkan pinjaman oleh firma pinjaman palsu yang berbeza sehingga saya bermaksud dalton. jika anda memerlukan pinjaman tulen segera hari ini mengelakkan daripada ditipu pinjaman berlian melalui emel: diamondloans24@yahoo.com

"ISKANDAR LENDERS" said...

Kami disini memberikan pinjaman mulai dari minimal $10,000.00 hingga maksimal $100,000,000.00, itu jika Anda ingin mengajukan dalam dolar. Kalaupun dari Indonesia bisa ajukan pinjaman minimal Rp 100. Maksimal Rp 25 Miliar, jadi kalaupun dari Malaysia bisa ajukan pinjaman minimal Rm 30k dan maksimal Rm 850k. Anda juga dapat mengajukan permohonan dalam mata uang lain yang tidak disebutkan di atas, kami selalu di sini untuk memberikan pinjaman yang Anda perlukan untuk menutupi semua pengeluaran keuangan Anda dengan tingkat bunga yang sangat rendah, karena kami telah melakukan ini selama bertahun-tahun dan telah berhasil serta bermanfaat bagi keduanya. pemberi pinjaman dan peminjam, jadi kami punya testimoni dimana-mana<<<<>> >> Testimoni terakhir adalah Farouk dari Malaysia dengan jumlah RM 2,3 juta dan juga Indra dari Indonesia dengan jumlah Rp 570 juta, jadi mohon jangan' Jangan mengesampingkan transaksi yang sangat bersahabat dengan pelanggan ini<<<<<>>> >>>>

Detail Kontak Ada Di Bawah

Nama Perusahaan : PERUSAHAAN PINJAMAN ISKANDAR LESTARI
e_mail::>[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp::[+6282274045059]