Tuesday 29 March 2016

Service Aircond Murah @ Nilai

Assalamualaikum wbt..

Ni alamat dia..
Hari ni nak share tentang service aircond.. Kan musim El-Nino ni.. Panas sungguh la ni.. Rumah yang tak ada aircond, entah la mcm mana depa tidoq.. Mudah-mudahan dapat tidoq dengan lena..

Semalam aku punya aircond dah mula semput.. Angin tak boleh keluar sepenuhnya.. Untuk info, aku biasanya akan mini service aircond aku dulu.. Macam mana buat? Bukan susah pun.. Beli berus cat paling halus atau guna berus lukisan ka.. Buang la habuk kat blower & cuci la penapis nya.. Hangpa boleh rasa kelajuan angin lepas tu.. Dalam masa 9 bulan, ada kot aku buat proses tu dalam 4-5 kali.. Tapi sampai satu tahap, dah tak boleh lagi buat sebab habuk dah berkumpul kat belakang aircond indoor tu.. Maka, telefon lah Ramesh ni.. Dia ni aku dah banyak kali panggil.. Aku puas hati sebab dia akan bukak indoor tu.. Dalam erti kata lain, dia akan baraikan aircond kita dan cuci satu per satu part yang ada dalam unit indoor tu.. Memang puas hati.. bayaran pun RM100.00 sahaja.. Kalau nak dibandingkan dengan sesetengah cha ya nun alif, memang tak puas hati.. Charge pun dalam RM140-150.. 



Proses akhir Ramesh cuci kompressor..
Sapa nak service aircond area Nilai / Pajam, boleh lah panggil si Ramesh ni.. Dia buat keja sorang2 dia ja.. Tapi steady ja dia.. Tak payah ramai-ramai.. Aku dok tengok ada jiran2 aku panggil orang service aircond, bersembang lagi banyak daripada buat keja.. Sebab yang mai buat tu sampai 3-4 orang.. 

Jadi, la ni sejuk kembali la bilik aku.. Alhamdulillah.. Syukur kepada Allah SWT diatas memberikan kemampuan & kenikmatan aku & famili tidur lena didalam kesejukkan aircond..


10 comments:

Unknown said...

Salam tuan, boleh berikan no telefon Ramesh, aircond umah saya pn dah semput. Ha3. TQ

Chegu Anuar said...

0122455473 ramesh.. Ok

Unknown said...

thanks cikgu Anuar....salam perkenalan

Fadli9000 said...

Teruk cikgu kalau tak guna aircond..guna kipas..anginnya panas saja

Fadli9000 said...

Cikgu,berapa kos bill letrik jika guna air cond

Chegu Anuar said...

Betoi.. Sangat setuju Li

Chegu Anuar said...

1 unit 1hp punya aircond = pasang 12 jam sehari = +-RM150/bulan Li

mohdzahir2126@gmail.com said...

cikgu payment dia mahal ke

Michel starc said...

Nazran Air Conditioning & Wiring Services specialized in all Aircond & Electrical-related services. Our expert technicians will provide a professional service for your comfort.

Aircond service
Service aircond

Contact No. :- 0135055070
Address :- HQ Jalan Serai Wangi H 16/H, Seksyen 16, 40200 Shah Alam. Selangor

Anonymous said...

Ramesh ni jangan panggil dia, aircond aku dia pasang pastu gas terkeluar dia caj aku balik. Better cari orang lainm