Sunday 21 December 2014

Buka Aib Sendiri..

Assalamualaikum wbt..



Minggu ini aku di duga satu ujian Allah SWT dalam kepimpinan aku membawa nama Kawasan Rukun Tetangga (KRT) di taman aku..

Sometimes, silence is the best answer for a fool. *raise green card*

Sabda Rasulullah, "Aku menjamin dengan sebuah istana yang terdapat di tepi syurga bagi orang yang meninggalkan perdebatan walaupun dia benar, aku menjamin dengan sebuah istana yang terdapat di tengah syurga bagi orang yang meninggalkan dusta walaupun bergurau, dan aku menjamin dengan sebuah istana yang tertinggi bagi orang yang membaguskan akhlaknya." [HR Abu Dawud)..

Bawak2 lah BERSEDERHANA dalam meneruskan kehidupan kita di muka bumi Allah ini.. Harus diingat, setiap apa yang kita nyatakan di dalam media sosial sama ada Facebook, Whatsapp, Telegram & sebagainya adalah 


MENUNJUKKAN KEPERIBADIAN KITA & TARAF 
PENDIDIKAN KITA..










No comments: