Monday 18 March 2013

Jalan-Jalan ke Matta Fair 2013 @ PWTC

Assalamualaikum w.b.t...

Sabtu lepas sempat jugak aku sefamili ke Matta Fair walaupun dalam kesibukan sekolah ganti, dan mcm-mcm urusan lain.. Matta Fair ni tahun ke-2 berjaya aku pi.. Tahun 2012 & Tahun ni laa... Saja aku pi kot-kot la ada pakej-pakej menarik sebab masih survey holiday ke Bandung yang tinggal 2 bulan lebih ja lagi..

Bertolak dari Nilai jam 3pm.. Lebih kurang jam 4pm sampai la ke PWTC.. Mak aihh.. Punya la banyak kereta.. Jem tahap Gaban jugak laa.. Nak masuk parking bawah PWTC tu penuh.. Naik balik last2 dapat parking kat betoi2 tepi pintu masuk PWTC.. Ala.. tempat DS Najib dok paking selalu tu.. Wakakaka... Tapi bayar RM10.. Bagi aku okla sebab dekat.. Paking bawah pun mau jugak RN5-6 kan...

So, masuk ke dalam ruang pameran.. pusing punya pusing.. Dengan manusia yang begitu ramai.. Dapat la jugak aku beli satu percutian ke Melaka.. Bayou Lagoon Resort.. RM138.00 termasuk bilik Studio Suite, Breakfast for 2, dan Wrist band ke Water Park dia.. Ermm.. Ok tak? Bagi aku okla kot.. Aku check-in Ahad ni.. Sebab apa? Sebab anak aki, Dina birthday dia 25.03.2013 masuklah 9 tahun umur dia... So, aku and wife decide bawak Dina main2 Water Park ok laa.. malam tu tiup lilin.. Hehehehe...


Ehsan Mr.Google

Dok pusing-pusing cari pakej ke Bandung takdak la yang murah.. Kurang2 pun RM568 sorang utk 4H3M.. Mahai tu.. Cuba la kita darabkan dengan 3.. Dah hampir RM1700.. Kalau aku arrange sendiri.. Hotel kurang2 3 malam baru RM450.. Supir kongsi 2 family baru RM300.. Alahai.. Kalau makan 3 orang utk 3 hari tu kurang baru RM200.. Baru RM950.00 hampir 2x ganda tuu.. Huh.. Mahai la kalau kat Matta Fair ni.. Cuma nampak la kemeriahan sebab ramai yang berbiz kat situ.. Mcm tu jugak dengan A Famosa.. Kata harga bilik RM10.00.. Tapi itu PWP.. Low season sahaja.. Bilik untuk 4 orang (wajib).. Yang bermaksud RM40.. Kena beli Water Park RM20.00, kena beli B/Fast RM15 sorang.. Bila tambah tolak utk hari biasa (hari keja), Low Season harga keseluruhan hampir RM150 jugak.. Aku tanya dia kalau aku nak pi 24/3.. Lepas dia buat calculation, jumlah kena bayar RM265 jugak.. Kesimpulannya, tak la murah sampai 70-80%.. So, sebagai pengguna, buatlah pilihan yang tepat.. Ok..

Untuk buat lapik lauk nanti.. 

Bila la buleh bwk family aku naik Cruise ni.. Mau 'kurus' aku kalau beli tiket dia.. Hehehe

I LIKE>>

3 comments:

Ayue Rejaluddin said...

So mahal jugaklah...
Kena pandai compare ni...

Chegu Anuar said...

Itu la AJ.. Kono pandai botol-botol.. kang kono tipu ha..

Jodin said...

Ni pengalaman saya cari tiket ke frankfurt, germany di matta fair 2017.

Jalan-jalan cari tiket di Matta Fair 2017