Thursday 8 November 2012

Patutkah Telefon Bimbit DIbenarkan Dibawa ke Sekolah?

Assalam & Morning..

Berkongsi sedikit ceghita utk pandangan semua.. Persoalannya..?
WAJARKAH PELAJAR SEKOLAH DIBENARKAN MEMBAWA HANDPHONE KE SEKOLAH?

Semalam di sekolah aku, wujud satu kes tengok video lucah melalui telefon bimbit beramai2.. Semua budak Tahun 6.. Mentang2 la depa dah nak tinggalkan sekolah, depa ingat buleh buat apa yang depa suka.. 4 orang budak yang dah disabitkan kesalahan mendownload, membluetooth, menonton serta bergembiran melihat video lucah yang berdurasi 5.06 minit.. Setelah memang terbukti ada video berkenaan dalam telepon depa, maka aku bersama GPK HEM & GPK lain telah memutuskan untuk memberikan sedikit 'habuan' kat depa.. 

Apa nak jadi dengan anak2 sekarang? Kecanggihan teknologi pun kadang-kadang mengundang kerosakan jiwa dan minda anak2 kita.. Renungkan lah.. 

Akhir sekali, semua budak yang sempat aku membuat rampasan telefon depa, aku ambik dan rekodkan.. Kalau nak, bgtau parent jumpa Chegu Disiplin... ada 7 unit semua.. Handphone aku pun tak secanggih handphone depa... Hahaha...


Telefon yang dirampas bersama model Ibu Pejabat Kastam Diraja Malaysia, Cik Dina

3 comments:

Anum said...

wow canggih2 kan phone mereka
bagi pandangan anum ada kebaikan dan keburukannya

Chegu Anuar said...

Hahaha.. memang canggih pun.. Banyak buruk dari baik Num.. Baiknya 20%, buruknya 80%.. sama2 lah kita menilainya.. ok

are_lin@yu said...

hmm mkin cnggih skrg bdk2 pn dh pkai nset..