Friday 23 November 2012

Dulu Aku Aktif.. Now..?

Salam to uolls.. (ewah.. ckp orang putih..) Hahaha

Saja takdak apa nak dicerita.. Cerita pi la jugak wpun org takmau baca..

Dulu, aku aktif kat taman aku.. Tak senang duduk.. Malam mesti hilang.. kadang2 sampai 1-2am baru balik rumah sampai kena tidoq luaq bilik laaa.. -).. Hal-hal taman ni semua aku ambik tau.. Lampu jalan tak nyala ka, longkang tersumbat ka, sampah tak kutip ka, anjing liaq ka dan mcm2 lagi laaa.. dari bab aduan sampai la ke permohonan dewan, sekolah, tadika dan mcm2 lagi.. 

Tapi, hari ini... Humm.. Aku terus diam seribu bahasa.. Duduk rumah dgn family.. tak keluaq malam lagi.. best jugak kdg2.. Tapi kdg2 teringin jugak nak aktif balik mcm dulu-dulu.. dengan kwn2 taman aku yang sentiasa ada jika aku perlukan depa..

Skrg ni, kalau Mr.Gan ajak minum waktu malam, baru aku merayap keluaq.. kalau tak, duk ja la rumah.. Hahaha.. Tentang Mr.Gan ni.. Aku harap dia jadi calon BN untuk PRU-13 akan datang.. bukan sebab bodek tapi kesungguhan dia menyelesaikan masalah rakyat sejak Nilai jatuh ke tangan DAP PRU-12 (2008) dulu.. Aku puji cara dia bekerja.. Malam2 jumpa dia memang sempoi.. dengan baju pagoda & seluaq pendek beserta jaket pun dia boleh pekena teh tarik... Hopefully Mr. Gan Chee Biow, my friend jadi calon.. Masa jumpa Dato' Seri Chua Soi Lek haritu pun aku dah highlightkan nama dia.. Moga PM pilih calon pilihan rakyat.. Cewahh.. Berbicara politik sikit..

So, semoga aku kembali aktif tapi tunggu 2013 nanti la sebab nak habiskan study aku dulu.. La ni dah last sem.. Kaau semua ok dan mendapat keizinanNya.. InsyaAllah Disember 2012 tamatlah pengajian aku di OUM.. 

Kenangan masa aktif Februari dulu...

Dengan Dato' Dr. Yeow, Ahli Dewan Negara.. Mr.Gan yang belakang tu.. -)

No comments: